picie wody, jak pić więcej wody, slow chef szczecin

Picie wody to samo zdrowie!

Nastały cieplejsze dni, więc zaczynamy częściej sięgać po wodę. Niestety w wielu przypadkach jest to jedyna pora roku, kiedy sięgamy po nią tak często. A to duży błąd! Wodę należy pić przez cały rok, ponieważ jej dobroczynne działanie jest potrzebne naszemu organizmowi nie tylko w trakcie wakacji. Jeśli nie wiesz, jak się przekonać i wyrobić sobie nawyk picia wody, to koniecznie przeczytaj nasze porady. Woda ma więcej zalet, niż myślisz! To najczulsza opiekunka naszego organizmu, kosmetyczka dla skóry oraz strażniczka energii do działania. 

To jak? Dasz się przekonać? 

Jak to jest z tą wodą?

Woda świetnie gasi pragnienie, nie zawiera kalorii oraz jest rewelacyjna dla zdrowia. Dlaczego zatem tak wiele osób zapomina o niej w swojej codzienności?

Błędnie wydaje nam się, że to pragnienie przypomni nam o potrzebie napicia się wody. Tymczasem jest totalnie odwrotnie. Pragnienie sygnalizuje bowiem, że organizm już jest odwodniony. Dodatkowo każdy z nas odczuwa pragnienie inaczej. Stąd zasada, że wodę należy popijać przez cały dzień.

jak pić więcej wody, woda na zdrowie, catering dietetyczny slow chef

Zobacz, co się dzieje z Twoim organizmem, kiedy nie pijesz wody:

  • Przybierasz na wadze. Dużo osób pragnienie myli z głodem i przez to więcej je.
  • Zmęczenie pojawia się szybciej. Brak odpowiedniej ilości wody w organizmie sprawia, że tracisz energię, a odwodnienie wzmaga rozdrażnienie, zniechęcenie oraz brak koncentracji.
  • Masz problemy skórne. Skóra się wysusza, więc jest bardziej podatna na powstawanie zmarszczek, cellulit czy rozstępy.
  • Wzrasta Twój poziom cholesterolu. Odwodniony organizm powoduje większą produkcję cholesterolu. Dzieje się tak dlatego, że organizm chroni się przed utratą wody w komórkach.
  • Wzrasta Twoje ciśnienie. Krew staje się bardziej gęsta, co prowadzi właśnie do większego ciśnienia.
  • Masz zaparcia. Woda uczestniczy w wielu procesach w ciele człowieka, także w trawieniu. Jej niedobór może powodować zaparcia i inne problemy trawienne.

Co z tym pragnieniem?

Sytuacja jest o tyle skomplikowana, że nie każdy odczuwa pragnienie. I to nas często myli. A przecież w ciągu dnia nasz organizm zużywa około 10 szklanek wody na pracę przy oddychaniu, poceniu się, wydalaniu moczy i innych procesach zachodzących w organizmie. Ta ilość wzrasta w trakcie ciąży, karmienia piersią, upałów czy choroby.

Dlatego zapamiętaj:

pragnienie = odwodnienie

Picie wody ma magiczną moc. Przyspiesza metabolizm oraz spalanie kalorii. A jeśli nauczysz się popijać wodę przed posiłkiem, to zjesz mniej i szybciej poczujesz sytość. Tym samym szybciej zrzucić nadprogramowe kilogramy. Ważną kwestią w piciu wody jest fakt, że to musi być woda. Nie słodkie i gazowane napoje. Herbata i kawa również nie. Dodatkowo herbata i kawa odwadniają nasz organizm, dlatego nerki wytwarzają po nich więcej moczu. A woda nie ma cukru oraz kalorii. Jest idealna dla każdego!

Ile wody należy pić?

Dorosły człowiek powinien spożywać minimum 1,5 litra wody dziennie codziennie! Jednakże jak to zwykle bywa, od reguły są wyjątki. Kiedy 1,5 litra to będzie za mało?

Kiedy ćwiczysz. Wzmożona aktywność fizyczna sprawia, że tracimy więcej wody. Dlatego należy dorzucić dodatkowy litr.

Masz wysokobiałkową dietę. Białko potrzebuje więcej wody do trawienia i metabolizmu. W tym wypadku dolicz kolejny litr wody.

Dużo mówisz zawodowo. Jesteś nauczycielem, wykładowcą czy dziennikarzem? Przez płuca tracisz więcej wody. Dlatego też koniecznie zwiększ ilość wody, wtedy nie odczujesz „suchego gardła”.

Przebywasz w upalnym i wilgotnym miejscu. Im wyższa temperatura i wilgotność powietrza, tym większe zapotrzebowanie na wodę. Dorzuć więcej szklanek, a będziesz czuć się lepiej.

Przebywasz w klimatyzowanym pomieszczeniu. Jeśli pracujesz w biurze z klimatyzacją, to także zwiększ spożycie wody. Twój organizm i skóra Ci podziękują.

Woda w upały

Kiedy upał staje się nieznośny, to właśnie wodą możemy regulować temperaturę ciała. Zimna woda jest jak lodowaty prysznic dla organizmu, tonizuje układ nerwowy.

picie wody, jak pić więcej wody, catering dietetyczny slow chef

Jeśli jesteś na początku swojej wodnej drogi, to możesz także nawadniać się naparami z pokrzywy, rumianku, mięty czy innych ziół. To fajna opcja dla początkujących, którzy jeszcze potrzebują urozmaicenia smaku wody.

Jak pić więcej wody? Sposoby Slow Chefa

W zasięgu wzroku rozklej kolorowe karteczki z przypomnieniami lub narysuj w kalendarzu 5-6 kropek – każda kropka to szklanka wody. Po wypiciu szklanki zamaluj kropkę. Jeśli wolisz sposób z karteczkami, to naklej 5-6 karteczek w widocznym miejscu i po wypiciu szklanki odklejaj jedną karteczkę. Satysfakcja gwarantowana!

picie wody, jak pić więcej wody, slow chef, szczecin

Ustaw sobie przypomnienia w telefonie. A jeśli wolisz coś jeszcze prostszego, to są również specjalne aplikacje, które nie tylko przypomną Ci o piciu wody, ale także pomogą kontrolować jej odpowiednią ilość.

Ładny bidon/butelka na wodę, czyli diabeł tkwi w szczegółach. Obecnie na rynku jest spory wybór bidonów i butelek o różnych kształtach i kolorach. Jeśli różowy bidon z jednorożcem ma Ci przypomnieć o wodzie, to let’s do it!

Wrzuć cytrynę lub inny smaczny dodatek. Wiele osób skarży się, że woda im po prostu nie smakuje. Łatwo to zmienić z pomocą listka mięty, cząstki pomarańczy, mrożonych truskawek.

Miej wodę na oku. Zaczynasz pracę? Postaw wodę pod ręką. Wychodzisz gdzieś? Wrzuć wodę do torebki. Niech będzie dla Ciebie czymś jak klucze lub telefon.

Picie wody to jeden z filarów zdrowego odżywienia. Dlatego teraz, kiedy częściej po nią sięgamy z powodu upału, warto wyrobić sobie nawyk, który będzie z nami przez cały rok.

Comments:0

Dodaj komentarz