Ile schudnę na diecie pudełkowej? Czyli czym jest dieta i jak nasz catering ci w niej pomoże

Gdy pada „Nie mogę, jestem na diecie”, najczęściej ktoś odpowiada „Ja też powinnam być”. Czy kiedy słyszysz słowo „dieta” od razu kojarzy ci się ono z krótko- lub długoterminowym stosowaniem się do określonych zasad odżywiania czy z męczarnią i odmawianiem sobie pyszności? No to czytaj dalej! I choć najczęściej zadawane pytanie brzmi: „ile schudnę na diecie pudełkowej?”, to w Slow Chef najpierw odpowiadamy na pytanie: „Czym jest dieta?”.

Dieta to nic innego jak sposób odżywiania. Niewłaściwie dobrana może spowodować problemy ze zdrowiem czy z utrzymaniem odpowiedniej masy ciała. Jeśli nie poświęcisz odpowiedniej uwagi wybranej przez siebie diecie, możesz nie osiągnąć wymarzonej sylwetki bądź nie odczuwać wystarczającej ilości energii. 

1. Odpowiednia kaloryczność diety

Prawidłowy styl odżywiania zakłada nie tylko zgubienie nadwyżki kilogramów i osiągnięcie wymarzonej sylwetki, ale także – osiągnięcie zdrowia. Znane w świecie mediów czy Internetu krótkoterminowe diety, skupiające się na zrzuceniu dużej liczby kilogramów, zazwyczaj nie biorą pod uwagę twojego samopoczucia. Stosując je, możesz doprowadzić nawet do utraty zdrowia czy efektu jo-jo. Kaloryczność nie może być za wysoka, bo wtedy nie schudniesz, ani za niska, bo może wystąpić wówczas efekt jo-jo. Jeśli masz wątpliwości, którą kaloryczność wybrać, to daj znać, a nasza dietetyczka ci doradzi.

2. Makroskładniki

Każdy produkt spożywczy składa się z makroskładników, czyli węglowodanów, białek i tłuszczy. Każdy z tych składników jest ważny! Zdajemy sobie sprawę, że tłuszcze i węglowodany nie mają zbyt dobrej renomy, a białka według powszechnej opinii są dedykowane sportowcom. Dementujemy to, wszyscy potrzebujemy każdego z wymienionych makroskładników, sekret tkwi w ich proporcjach i jakości. Węglowodany mamy różne. Wiecie, że chociażby błonnik jest węglowodanem? Pamiętacie, że tłuszcze to też zdrowe kwasy omega? A białko to nie tylko kurczak, ale i rośliny strączkowe! Nasze diety opierają się przede wszystkim o dobre źródła makroskładników. Mamy tłuszcze pochodzące z ryb, orzechów, nasion, olejów różnego rodzaju. Białka w Slow Chefie też mają kilka źródeł – mięso, ryby, ale i rośliny strączkowe ubrane w ciekawe posiłki! Węglowodany? A proszę bardzo, mamy całą masę kasz, warzyw, owoców, ale czasem zjesz i makaron, i ziemniaki.

3. Regularność posiłków

Po zamówieniu diety pudełkowej – ten punkt nie powinien nastręczać ci żadnych trudności. W Slow Chefie dokładnie wyliczamy kalorie wszystkich posiłków i dzielimy je na 4-6 dań w ciągu dnia, abyś jadł regularnie. Jedyne co musisz zrobić to zaplanować godziny spożywania posiłków i niektóre posiłki odgrzać. Nie wiesz które? Spokojnie, to też zrobiliśmy za ciebie. Na każdym pudełku przez nas dostarczonym wskazujemy, czy masz je zjeść na ciepło czy na zimno.

4. Właściwa kolejność posiłków

Właśnie na tym opiera się filozofia gubienia zbędnych kilogramów – na umiejętnym „obcięciu” kaloryczności posiłków. Niekoniecznie wiąże się jednak z rezygnacją ze smacznych czy pożywnych dań! Przekonasz się o tym, korzystając z którejkolwiek diety Slow Chefa, zajadając się zdrowymi pysznościami pomiędzy westchnieniami zachwytu. Tworzenie tego, co jednocześnie zdrowe i pyszne, to taka nasza supermoc 😉 musisz tylko pamiętać o odpowiedniej kolejności.

Nasze śniadania są skonstruowane w ten sposób, by wspierać naturalne wydzielanie dopaminy. Kolacje zaś mają wspierać naturalne procesy wyciszania organizmu, nie obciążać układu pokarmowego, jednocześnie dostarczając energię na całą noc. Możemy pokusić się o zamienienie miejscami podwieczorku i drugiego śniadania, ponieważ są takie same pod względem kalorycznym. 

Nie musisz stawać na głowie 

Teraz wiesz, że aby stracić na wadze w zdrowy sposób, musisz pamiętać o dostarczaniu wartości odżywczych, liczeniu kalorii i regularności posiłków. Jednak czy na pewno potrzebujesz diety o zmniejszonej kaloryczności posiłków i czy naprawdę powinnaś schudnąć? Pamiętaj o szczerej odpowiedzi na to pytanie. Być może nie potrzebujesz tracić na wadze, a zatem możesz wybrać dietę odpowiadającą twojemu zapotrzebowaniu kalorycznemu. Odchudzanie może być czasami pomylone z modą, a liczba na wadze może ulegać zmianom. I to też jest okej. Pewne jest to, że rozwiązania, które przedstawiamy zostały stworzone dla osób, które chcą spróbować rozważnych i zdrowych rozwiązań.

Od naszych podopiecznych regularnie otrzymujemy feedback, który nieustannie wykazuje efektywność naszych diet. Ci, którzy skorzystali z naszej oferty i chętnie stosowali dietę, mogą pochwalić się znacznym spadkiem masy ciała, a nawet poprawą samopoczucia czy stanu zdrowia. Poczytaj, co sami o nas mówią!

 W trakcie diety nauczyli się, jak skutecznie wprowadzić zdrowe nawyki w życie. Zainteresowani szybkimi metodami na schudnięcie, przyzwyczajeni do jedzenia o nieregularnych porach, czy spożywania dużej ilości węglowodanów lub cukrów – zupełnie zmienili swój styl żywienia czyniąc go zdrowszym, pełnym mikro i makro-składników, bogatym w warzywa oraz owoce. Teraz czas na ciebie!

 

Comments:0

Dodaj komentarz